Середа, 20.11.2019, 22:47:23
Вітаю Вас, Гість

Самоврядування

Головним завданням учнівського  самоврядування є формування й розвиток соціально-активної, гуманістично спрямованої особистості з глибоко усвідомленою громадською позицією, почуттям національної самосвідомості.

Олзглядаючи учнівське самоврядування як один із видів самоврядування народу, А.С.Макаренко вважав його дієвим засобом підготовки підростаючого покоління до життя, праці, активної участі в загальнодержавних суспільних справах.

Формування ініціативної, здатної приймати нестандартні рішення особистості неможливе без широкого залучення учнів до участі в управлінні ліцейними справами через організацію колективної творчої діяльності та учнівського самоврядування.

Учнівське самоврядування передбачає участь в ньому усіх без винятку учнів. Кожен учень в групі обов’язково має якесь доручення, відповідає за певну ділянку роботи. Питання поставлено так, щоб кожен учень відвідував свою значимість, свою вагу в колективі і, зрозуміло, що це заставляє його з усією відповідальністю ставитися до цього доручення.

Зрозуміло, що керують усім класний керівник та майстер. Та якщо ця робота як слід налагоджена, то учні не тільки суттєво допомагають своїм наставникам, а й в будь-який момент можуть їх замінити.

Так же ефективно в групі працюють і інші сектори: культурно-масовий, спортивний, дисципліни та порядку, шефський, навчальний, виробничий, житлово-побутовий.

Одним з важливих напрямів учнівського самоврядування є проведення змагання на кращу навчальну групу та кращу кімнату в гуртожитку. Змагання на кращу групу проводиться за п’ятнадцятьма показниками, які включають всі сторони життєдіяльності учнівського колективу, що робить шанси на перемогу для всіх груп практично рівними.

Переможців на кращу кімнату визначає рада гуртожитку, вони отримують грошові премії.

За ініціативою учнівського самоврядування та при його активній участі було проведено цілий ряд цікавих заходів, серед яких хочеться виділити День народження ліцею (його 50-річчя), тематичний вогник до дня студента, літературний вогник, інтелектуальна гра «Що? Де? Коли?» Вже стало доброю традицією проводити вечори: «Давайте познайомимось», «День іменинника», «Новорічна ніч казкова», «День закоханих», «Ну-мо, хлопці», «Свято 8-го Березня», «Поле чудес».

Відрадно те, що наша рада представників президента тісно співпрацює з міськими службами для молоді: відділом міськвиконкому в справах сім’ї та молоді, відділом культури й спорту, центром соціальних служб для молоді, службою в справах дітей.

Окремої уваги заслуговує акція «Милосердя». За кожною групою закріплені ветерани війни та праці. А група № 11 взяла шефство за групою дитячого садка.

Ми вчимося бути милосердними  в цьому жорсткокому світі, де найбільше не вистачає уваги, добра, милосердя.

Цікава форма роботи започаткована в цьому навчальному році: конкурс на кращий виховний захід, що проводить кожна навчальна група, а організовує, знову ж таки, учнівський актив. Конкурс триватиме протягом всього навчального року.

Все проведені тематичні вечори «Співачка досвітніх огнів», Усний журнал «Народні промисли України», Свято козацької слави, круглий стіл «Україна: історія та сьогодення», правовий брейн-ринг та інші.

А про все, що в нас відбувається, можна дізнатися з стіннівки «Ліцеїст», яка видається двічі на місяць, редакторами, журналістами, фотокореспондентами, художниками якої є також наші учні. Всі номери газети зберігаються в лілейному музеї для прийдешніх поколінь.

В А взагалі-то, учнівське самоврядування не просто гра, це підготовка молодих громадян, з активною життєвою позицією до життя в сучасному демократичному, разом з тим такому складному і не передбачуваному світі.

Особлива увага в навчальному закладі приділяється роботі з підлітками групи ризику та профілактиці правопорушень в цілому.

Для цього в ліцеї створено штаб профілактики правопорушень в пропаганди правових знань, який і координує всю цю роботу. В кожній навчальній групі діє групова рада профілактики. Кожної третьої середи проводиться день профілактики правопорушень