Розробка та впровадження електронних засобів навчання
Одним з основних процесів, що характеризують сучасне суспільство, є інформатизація. Володіння новими інформаційними технологіями ставиться в один ряд з такими якостями, як уміння читати і писати. Під інформатизацією розуміється впровадження комп'ютерної техніки і нових інформаційних технологій у різні сфери виробництва, суспільного й особистого життя людей. Основою успішності особистості в сучасних умовах буде конкурентноздатність на ринку праці.
Впровадження нових інформаційних технологій у навчальний процес дозволяє активізувати процес навчання, реалізувати ідеї розвиваючого навчання, підвищити темп уроку, збільшити обсяг самостійної роботи учнів, формувати і розвивати професійну компетенцію учнів.
Для здійснення нового підходу до викладання з застосуванням ІТ необхідно знати можливості що надає комп'ютер для удосконалення навчального процесу на кожному етапі уроку.
Так на етапі підготовки до уроку комп'ютер надає можливості:
створювати комп'ютерні моделі конспекту уроків, теми, курсу в цілому
- забезпечувати основний матеріал додатковою інформацією;
- підбирати і систематизувати матеріал з урахуванням особливостей групи й окремого учня.
- максимально доцільно розташовувати матеріал
- забезпечувати основний матеріал додатковою інформацією
На етапі проведення уроків комп'ютер дозволяє:
- заощаджувати час;
- яскраво оформляти матеріал;(інструкційні картки, плакати, таблиці, діаграми тощо)
- підвищувати емоційну, естетичну, наукову переконливість викладання;
- оптимізувати процес засвоєння знань, впливаючи на різні аналізатори;
- індивідуалізувати навчання;
- зосереджувати увагу на найважливішій проблемі уроку;
- у будь-який момент повертатися до вже знайомого матеріалу;
- самостійно використовувати навчальний матеріал учнями
- систематично накопичувати матеріал
- розвивати модернізувати коректувати електронні матеріали
- підвищувати мотивацію викладання та навчання.
Крім того, комп'ютерна техніка застосовується і як засіб контролю засвоєння знань учнів, значно розширює доступ до джерел інформації.
В практиці викладання виробничого навчання майстрами в н можуть застосовуватися різні форми супроводу: мініпідручники, презентації, електронні фотоальбоми, слайд-шоу, навчальні фільми.
Педагогічний колектив БПАЛ працює над методичною проблемою «Впровадження інформаційних технологій в навчальний процес».
22 з 23 педагогів мають розробки електронних засобів навчання, а
більшість по декілька.
З метою активізації навчально-виховного процесу, вивчення передового педагогічного досвіду, впровадження інформаційних технологій у Білокуракинському ПАЛ створено творчу групу майстрів виробничого навчання з проблеми «Впровадження в навчально-виробничий процес інформаційних технологій».
Очолили групу Газда Ю.Я. - методист та Ромашенко С.В. - майстер виро-
бничого навчання.
У складі групи: Вітер В.М., Бунчужний В.В., Забайрачний Р.В. – майстри виробничого навчання.
Досвід роботи схвалено на методичній комісії майстрів виробничого навчання Білокуракинського професійного аграрного ліцею та навчально – методичній раді профтехосвіти .